Langsir Biji Remia Read & Download ´ eBook PDF or Kindle ePUB

Noor Suraya ´ 7 Read

Langsir Biji Remia Read & Download ´ eBook, PDF or Kindle ePUB Ë Duha pandanglah mataku yang berbisik Kalau hati ini memang sebatang pena tintanya tentulah daripada pelangi tujuh warnalalu kenapa tidak saja dikirimkan sepucuk surat cinta pada dia Duha Hafa anak tunggal Dr Hud Othman dan Puan Taslima Dia cantik dengan mDuha pandanglah mataku yang berbisik Kalau hati ini memang sebatang pena tintanya tentulah daripada pelangi tujuh warnalalu kenapa tidak saja dikirimkan sepucuk surat cinta pada dia Duha Hafa anak tunggal Dr Hud Othman dan Puan Taslima Dia cantik dengan mata bundar sayu seperti mata unta di padang pasir Umair terpikat sejak dia masih kecil lagiSepuluh tahun. Sejujurnya aku amat mengagumi watak Duha Hafa Duha Anak gadis yang periang yang ramah Si mata bundar yang cantik tersembunyi di balik purdah hitam Gadis yang walaupun pada mulanya takut dengan kelemahannya sendiri tetapi bangkit semula Andai saja memang wujud gadis seperti ini memang aku pergi meminang untuk adik lelakiku mengarut Abaikan kih5 P Benar kata orang cinta kalau hanya di mata tidak kekal lama Dulu Umair pernah sukakan Duha Mereka berdua adalah teman bicara jendela Saling berkongsi cerita dan tawa tetapi itu dulu Kisah sepuluh tahun dahulu Dan bila saatnya dia bertemu dengan Duha Hafanya yang baru suasana tidak sama seperti dulu Menyingkap kisah Duha tidak dapat tidak aku jadi geram dengan Umair Pemuda yang aku kira cukup pandai mencipta alasan Katakan saja kalau tak suka tak perlu pusing sana pusing sini Sudahnya Bukankah hati kecil Duha terluka lagiNamun mungkin dengan wujudnya Umair barulah kita sedar mungkinkah kita sendiri seperti Umair Suka dengan kecantikan biasa dengan keindahan dan bila ia tidak serupa dengan apa yang kita jangkakan mudah saja rasa suka itu pergi Berganti pula dengan rasa benci Aduh hati Mudah saja ia dibolak balikkanMujur saja ada watak Ahmad Muhsin yang berjaya meneutralkan keadaan kecewaku pada Umair D Sejuk je bila nampak nama Muhsin di halaman halaman seterusnya Lebih lebih lagi bila di ayat ini Apa yang saya hendak kata ini tak perlu tulis Sudah ada dalam hati lama sudah page 243Waktu ini aku rasa bagus pula Umair itu tak jadi dengan Duha Yalah kalau tidak siapa pula yang sesuai nak dipadankan dengan peguam syarie yang ala ala jiwang seperti Ahmad Muhsin kih5 P Tetapi kalau Duha menahan tawanya bila mendengarkan gelaran ‘saudari’ aku pula dah menyeringai Tak tahu nak cover langsung hik3 lalala5 D ‘Saudari’ serius masih adakah golongan Adam yang memanggil Hawanya begituPenamatnya aku cukup suka Tak perlu cerita panjang cukup dengan hanya sebaris ayat soalan lebih tepat lagi D Pada mulanya aku letakkan 4 bintang tetapi bila meneliti sasaran pembacanya – siri Si Manis 17 ala ala novel chitlit seperti keluaran PTS D aku tambah satu bintang lagi Untuk adik adik manis LBR memang sesuai untuk kamu Belajar melihat sesuatu daripada sudut yang berbeza Belajar bagaimana mahu mensyukuri apa yang kamu ada Bila angin menari hatiku pun berlari page 1Jiwaku sudah tahu berlaguDia di balik awanApa kamu dengar nyanyian lagu rindu Gobokairina 2011 Tak tahu malu Rima berterabur ada hati mahu sambung kata kata puitis Kak Su kih5 Jadi kamu kamu yang membaca anggap saja yang aku tulis di atas itu hasil daripada SS syok sendiri hik3 lalala5 P

Summary Å eBook, PDF or Kindle ePUB ´ Noor Suraya

Berlalu dan mereka bertemu semula Kini Duha Hafa sudah memakai purdah hitam dan dia bukan lagi gadis periang dan ramah Kenapa dia berubah Apa yang tersembunyi di sebalik purdah hitam ituLangsir Biji Remia mengajar kita bersyukur dengan nikmat daripada Dia Kelebihan karya NOOR SURAYA terletak pada bahasanya yang lembut berserta ceritanya yang memikat Pemegang. Banyak 'pendidikan' dalam Langsir Biji Remia Untuk Si Manis 17 tentulah terbuai dengan Si Duha Umair dan Mukhsin Tentu terkesan dengan gelora rasa Duha manisnya si Mukhsin dan masamnya si Umair Tentu sedar istilah cinta yang sebetulnya x semanis manaTAPI untuk pembaca macam aku yang dah berzaman meninggalkan manisnya 17 amat amat terasa ketika menghadam karya Noor SurayaSindiran Noor Suraya pedas sekali seperit sindiran Duha terhadap Umair Sinis sekali penulis ini melaungkan pendirian berkaitan letak duduknya kesusasteraan melayu dalam pendidikan kini Apapun aku bangga kerana selemah lemah pelajar sastera berjaya jugak mengkaji Hikayat Hang Tuah yang tebalnya mengalahkan Oxford Dictionary Sesastera kami dapat jugak menghabiskan Sejarah Melayu Salatus Salatin yang nipisnya boleh dikhatamkan x sampai 2 jam tapi perit memahami isinya boleh buat sampai x tidur malam Dan aku bangga kerana Langsir Biji Remia bukan hanya buku suka suka Walaupun jalan ceritanya biasa biasa saja realiti plotnya ada dimana mana tapi cuma yang mampu 'berfikir' saja yang tahu di sebalik Bicara Jendela ada pintu yang perlu dibuka

Read Langsir Biji Remia

Langsir Biji RemiaIjazah Sarjana Linguistik daripada Universiti Malaya ini menulis dengan hatinya Disiplin menulisnya diterap sejak menjadi pelajar Komunikasi di Universiti Sains Malaysia lagi Munsyi Dewan ini pernah memenangi beberapa hadiah penulisan antaranya Hadiah Utama Sayembara Cerpen Esso Gapena IX 1992 dan Hadiah Penghargaan Menulis Cerita Kanak kanak Mobil DBP 1998. Apabila rupa jadi ukuran itulah akhirnya Sungguh aku suka ending cerita ini ; endingnya bagai ada cerita baru selepas ini ;walaupun at first saya juga seperti Duha tersentuh hati dengan tindakan Umair Tampak gentleman dan setia Namun sekejap aja terus rasa menyampah haha nak tahu kenapa kena la baca ;tapi jujurnya watak Umair tu watak common lelaki yang saya jumpa Awalnya tampak setia yang amat bila dah tahu kekurangan perempuan tu cepat je berubah hati Mudah benar Bunyinya macam si lelaki tu sempurna sangat sampai nak memilih dan berubah hati begitu Emosi kejap overall saya sangat suka cita ni Suka watak Duha yang tabah Suka juga watak Kak Ain watak dari Keranamu Ain yang makin tabah dengan dugaan mendatang juga suka watak Kak Hada yang sporting dan protective yg amat pada Duha dan pastinya suka pada watak Ustaz Muhsin ^^kesimpulannya semua saya suka la