Kekasih Waktu Free download ´ 106

Summary Þ PDF, eBook or Kindle ePUB ¹ Noor Suraya

Kekasih WaktuEgitu fitrahnya Ada waktu waktunya dia terlepas bebas bak layang layang ditiup anginSiapa pun bersetuju yang rumah tangga itu seperti sehelai permaidani Semakin lama semakin bernilai dan mahal Kita tidak akan mudah mudah membeli yang baharu kalau kita sudah memiliki sebidang yang cantik dan berharga di rumahBenarlah pepatah Arab berkata perkahwinan itu pertemuan dua hati yang ada seribu perbezaan Jadi usah diungkit kalau kita tak seru. Hati Ai koyak uhukkk Nak letak berapa bintang pun tak tahu'Jahatnya' Kaksu perlukan tempoh bertenang niFull review 2101935Aku bersetuju dengan review teman teman ini kisah Dr Farhana Anah sekeluarga Bagaimana takdir menyusun hidup tanpa kita sangka Tapi dek kerana ending yang membuatkan aku rasa sayu sampaikan perlukan tempoh bertenang makanya aku tak mampu beri bintang lebih Katalah apa saja tapi sebagai pembaca yang tamak aku sentiasa mahukan penamat yang bahagia Ok over Cherina kan Yes I know hahaSebenarnya aku rasa Kekasih Waktu KW ini terlalu banyak simpang siurnya; ada kisah Anah cerita Zaynn dan juga Najaah Jadi di awalnya aku sedikit terganggu nak fokus kisah yang mana satu Namun pembacaan jadi smooth pastinya kerana;1 Olahan cerita di tangan penulis yang mahir sungguh ‘bercerita’ ditambah dengan laras bahasa yang cukup cantik memikat ini memang trademark penulis; dah bagaikan terasa Kaksu duduk di sebelahku bersenandung kisah Anah Imran Zaynn Dian Najaah2 Susahnya menjadi Anah masih terbawa bawa hingga ke novel ini Aku harapkan Anah sudah boleh berbahagia hingga hujung usia setelah jodohnya bersama sama Imran yang ‘tergantung’ sebelum ini ‘disambung’ kembali dalam KW Tapi apakan daya tidak dinamakan manusia andai tidak diuji 3 Imran Uhukk Menulis namamu pun sudah buat aku makan hati Cinta dalam hati yang aku sangka teguh akhirnya roboh jua ya Ish sampai raya bila bila pun sukarnya aku nak memaafkan tindak tanduk Imran yang cukup melukakan Mana perginya lelaki yang pernah aku kagumi dalam RKM itu4 Zaynn Sukar pada mulanya nak dapatkan rentak Zaynn ni kerana jujurnya aku merasakan ceritera hidup Anah lebih menonjol berbanding Zaynn Tapi bila dah dapat rentaknya alaa lap air mata Dan maaf ya Kaksu watak Zaynn seperti ada kurang rasanya tak pasti kenapa atau apakah fokusku sebenarnya lebih terarah kepada Anah5 Najaah Aku suka watak ni walaupun terasa canggung bagaimana Najaah boleh menyayangi Zaynn melebihi apa yang sepatutnya Tapi yalah cinta itu kan anugerah dari Ilahi yang jatuh dalam hati hati hamba Nya So yes I rest my case6 Din Ustaz Din Aku salute bagaimana penulis menyusun atur plot cross check dan sekaligus membongkar kisah Din yang ‘hilang’ Bayangkan novel Jaja Din telah ditulis sekitar 2009 dan pada tahun 2014 tahun di mana KW diterbitkan barulah kita dihidangkan dengan kisah sebenar Din Bravo Terasa nak reread pula kisah merekaBenarlah waktu itu umpama sang kekasih yang paling setia di sisi kita ‘Bersamanya’ bisa menyembuh luka Namun sampai bila harus bertahan ya Kita tak kan pernah tahu Cuma bila kau bisa tersenyum tanpa ada hatimu yang terguris lagi aku rasa itulah saatnya kau sudah reda

Read & Download Kekasih Waktu

Kekasih Waktu Free download ´ 106 ä Mencintai itu seperti menjagaMenjaga agar tak ada luka Menjaga agar tak ada kecewaItulah yang Najaah buat untuk Zaynn yang dia cinta Sungguhpun mereka suka bertikam lidah tetapi dalam diam diam dia tetap menatang hati Zaynn Sayangnya hanya ada Dian Zahra dalam hati Zaynn Tidak terlintas untuk Zaynn jatuh kasih pMencintai itu seperti menjagaMenjaga agar tak ada luka Menjaga agar tak ada kecewaItulah yang Najaah buat untuk Zaynn yang dia cinta Sungguhpun mereka suka bertikam lidah tetapi dalam diam diam dia tetap menatang hati Zaynn Sayangnya hanya ada Dian Zahra dalam hati Zaynn Tidak terlintas untuk Zaynn jatuh kasih pada adik tirinya sendiri Kalau jatuh kasihan itu adalahKerana hakikat cinta itu damaiMendamaikan dua hati yang bertentangan?. 21 09 2014Oleh kerana tak tahan hati tengok orang yang dah dapatkan buah tangan terbaru Kak Su ni akhirnya selamat juga berada dalam koleksi Terima kasih Cik Pah tolong belikan Siap bertandatangan penulis lagi DBagi yang pernah mengikuti kisah Farhana di dalam Rindunya Kian Membara ini adalah kesinambungan kisah keluarga mereka Akhirnya berjodoh juga Imran dengan Farhana setelah dua kali terlepas peluang untuk memperisterikan Farhana Sebelum ini Imran rela melepaskan Farhana ke tangan Ilham setelah membaca surat Najaah yang menulis kepada Tuhan meminta supaya Farhana menjadi ibunya Sayangnya jodoh Ilham Farhana tidak panjang bila Ilham terkorban dalam kemalangan jalanraya Atas rasa kasihan dan tanggungjawab Imran melamar Farhana buat kesekian kalinya Alhamdulillah mereka berbahagia walaupun kata Imran rasa cintanya terhadap Farhana sudah dikuburkan setelah Farhana berkahwin dengan IlhamNamun selepas 13 tahun hidup bersama rumahtangga mereka muka bergolak bila Imran jatuh cinta dengan salah seorang pekerjanya Benarkah Imran benar benar menemui cinta baru setelah cintanya terhadap Farhana berkubur atau hanya terpedaya dengan pesona Nik Sofea yang memang menunggu peluang untuk menggoda Tuan CEO yang masih tampak muda itu Heh Aish nampaknya kisah Farhana Imran lebih mendominasi berbanding kisah Zaynn Dian Zaynn anak sulung Farhana ni sudah pun meningkat dewasa bakal graduan kursus perubatan yang juga bakal menyandang gelaran seorang doktor Hubungan dengan Dian berlangsung semenjak mereka berjiran dengan nenek Dian sehinggalah Zaynn melanjutkan pelajarannya ke Kashmir Setelah bertahun tahun mengatur ayat ayat manis melalui poskad akhirnya Zaynn memberanikan diri melahirkan hasrat hati Ternyata Zaynn tidak bertepuk sebelah tangan bila hati Dian turut menyanyikan irama yang sama Cuma bila hubungan yang mula berputik itu ditentang hebat oleh ibu Dian mampukah mereka mempertahankan hubungan hati yang baru berputik ituKomen saya1 Buku ni walaupun nipis tapi agak mengambil masa untuk dihabiskan bagi saya Sebab apa saya turut larut dengan perasaan Farhana yang di'nomborduakan' oleh Imran Bagi yang dah membaca Rindunya Kian Membara tentu dapat merasakan bahawa Imran itu sangat menyayangi Farhana sehingga sanggup melukakan hati sendiri untuk melamar Farhana bagi pihak adiknya Ilham demi kerana mahu Farhana jadi ibu buat anak anak saudaranya Namun bila berjodoh pengakhirnya jadi begitu pula Aduhai '2 Saya rasa kebanyakan isteri yang senasib seperti Farhana akan menyalahkan diri sendiri bila suami mula berpaling Lebih lebih lagi bila ada yang terang terang menyalahkan Farhana yang kononnya tak pandai bergaya terlalu percayakan suami melebihkan anak anak berbanding suami etc Secara luarannya orang mungkin mudah menilai tapi hanya tuan punya badan yang berdepan situasi itu yang tahu cerita sebenar di sebaliknya Jadi sebaiknya orang luar tak perlulah jadi nasi tambah kan ;3 Kesian pada Zaynn yang dapat bakal ibu mertua ala ala Nyonya Mansoor Hehe Belum apa apa lagi dah demand macam macam Mujurlah Pak Syeikh masih ada timbang rasa Jadi kedudukan Zaynn tetap selamat sehinggalah takdir memisahkan mereka Sobs 4 Suka dengan watak Najaah walaupun dalam keadaan normal kadangkala saya boleh jadi annoying dengan sikapnya tu Hihi Tapi sebenarnya Najaah banyak jadi penyelamat dalam kisah ni 5 Buat peminat Abang Din dan Dr Amar lintasan mereka dalam kisah ini pasti menggembirakan kalian Ahaks6 Saya mengharapkan moga ada penyudah kisah Farhana Imran dan kisah bahagia buat Najaah dan Dian dalam karya seterusnya Hihi Tahniah buat Kak Su untuk Kekasih Waktu Moga diberi kesempatan dan ilham mencurah curah untuk terus berkarya

Noor Suraya ¹ 6 review

?Cuba Najaah buka hati pada orang tentu hidup Najaah lebih bermakna”“Umi dulu”“Umi doakan Najaah dapat jodoh dengan pemuda baik baik” Dr Farhana ibu tirinya itu enggan bercerita tentang sejarah hati sendiriHakikat cinta adalah dekatMendekatkan setiap hati yang berjauhan13 tahun berlaluDr Farhana selalu merasakan dia sudah berjaya mengikat hati suami seperti jalinan permaidani Kashmir teguh dan kuat Tetapi hati lelaki bukan b. Waktu adalah penyembuh luka yang paling mujarab sebagaimana waktu jua yang menjadi kekasih paling setialap air mata berkali kaliSaya masih 'berkabung' jadi saya tak ada resensi untuk Kekasih Waktu ini tapi saya nak pinjam idea Cik Pah Nawirah dengan mengirim surat buat mereka yang saya sayang ini KehadapanAnah yang tabahHidup ini satu perjuangan yang panjang Bertabahlah andai badai datang di saat kita tidak lagi kuat untuk menentangnya Tapi ketahuilah kesabaran dan kepasrahan pada Nya adalah kunci juga satu cabang usaha yang ada saktinya Andai satu saat kamu hilang dia yang menjadi tonggak kekuatanmu ketahuilah Dia tetap setia menjadi tongkat penegak bangunmu selama kamu tidak melupakan Dia Aku sayang kamu Anah dari dulu RKM kini KW dan selamanyaImran yang pernah dihormatiAndai satu saat hadir pesona semu yang mengaburi matamu renunglah sejenak dan kenangkan mereka yang berada di seputar hidupmu yang sentiasa menyayangimu yang sentiasa menyintaimu Dan tanyalah pada diri sanggupkah kamu korbankan segala galanya yang pernah buat kamu bahagia untuk kamu tukarkan dengan bahagia yang belum tentu janjinya Dan aku masih belum dapat memaafkan dirimu kerana mengecewakan Anah yang telah banyak berkorban hati dan perasaan demi kamu dan keluarga kamu Aku masih marahkan kamu walaupun kamu sudah terima pengajarannyaNajaah yang disayangiAndai cinta itu datang pada dia yang tak sepatutnya kamu gantungkan harapan bertabahlah Ingatlah cinta tidak bersalah tapi waktulah yang tidak memihak pada kamu Usah disalahkan pada cinta yang hadir usah ditangisi pada deritanya jiwa sesungguhnya cinta pada Dia akan menjadi penawar segala duka yang ada dalam jiwa Dan aku yakin kamu pasti akan mencari bahagia dengan caramu yang tersendiri kerana kamu dilahirkan punya jiwa yang kental dan semangat yang kuat walaupun pada zahirnya kamu tampak rapuh Bangkitlah Najaah Dian yang dikasihiAndai bahagia yang dia janjikan padamu dia mungkiri Ingatlah bahawa dia hanya manusia biasa yang hanya mampu berjanji tapi yang menjadi penentunya adalah Dia Andai jiwa kamu merana kerananya ingatlah Dia masih ada dan sentiasa ada untuk kamu Berdoalah moga seiring perjalanan waktu bisa mengubat hatimu yang kecewa Bisa menyembuhkan lukamu yang dia titipkan buatmu Ingatlah bukan itu yang dia harapkan dan impikan untuk kamu yang dia mahu hanyalah kamu bahagia bersama dia Namun Dan aku juga sepertimu masih belum bisa menghalau air mata ini daripada berladung di kelopak mataku tatkala teringatkan dia si Majnun mu ituZaynn yang dirinduiMengenalimu aku jadi sayang yang teramat Daripada anak kecil yang tabah menjadi lelaki dewasa yang penuh sifat tanggungjawab baik pada ibumu mahupun pada adik adikmu membuatkan aku bertambah kagum dan sayang padamu Namun andai ini adalah jalan takdir yang tertulis buat kita berbahagialah kamu kerana kamu telah membuatkan jiwa jiwa yang tinggal pernah merasa bahagia dengan kehadiran kamu Kerana kamu adalah Kekasih Waktu yang menjadi dambaan setiap insan yang mengenalimu Berbahagialah kamu Zaynn BerbahagialahDan sesungguhnya waktu adalah penyembuh luka yang paling mujarab sebagaimana waktu jua yang bisa menjadi kekasih yang paling setiaSalam sayang daripada aku yang sentiasa akan mengingati kalian dalam 'wajah wajah' yang aku lakarkan mengikut acuankuAku kakwan mu